هزینه ثبت نام آزمون آیلتس

قیمت ازمون ایلتس در ایران به دلار در سال 2024-1403

قیمت آزمون آیلتس امسال چقدر است؟ هر کسی که قصد مهاجرت دارد باید در یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگیسی شرکت کنند. آزمون آیلتس یکی از محبوب‌ترین آزمون‌ها برای متقاضیان مهاجرت است. اگر شما قصد ادامه تحصیل، درس، کار یا اخذ اقامت در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید، خوب است در مورد آزمون آیلتس و هزینه‌های آن در ایران و در سایر کشورها تحقیق کنید. در این مقاله هزینه آزمون آیلتس در ایران و کشورهای همسایه را بررسی می‌کنیم، قیمت آزمون آیلتس با سایر آزمون‌ها را مقایسه می‌کنیم و همچنین نگاهی به هزینه‌های جانبی آزمون آیلتس خواهیم داشت. مطالعه این مقاله را به همه‌ی کسانی که قصد دارند برای مهاجرت در آزمون آیلتس شرکت کنند توصیه می‌کنیم.
می‌دانید که یکی از دغدغه داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس، هزینه‌ی آن است. قیمت آزمون آیلتس با توجه به قیمت دلار می‌تواند بالا و پایین برود. هزینه امتحان آیلتس به طور میانگین بین 220 تا 2280 دلار و در بعضی موارد هم بیشتر است. هزینه آزمون آیلتس به دلار در ایران و کشورهای مختلف متفاوت است. در ادامه به هزینه آزمون آیلتس در داخل ایران و کشورهای همسایه مختلف می‌پردازیم.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

با توجه به هزینه چشم‌گیری که آزمون IELTS دارد، همه داوطلبان سعی می‌کنند تا برای بار اول نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند. سازمان سنجش آموزش تنها مرجع رسمی در ایران است که تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس زیر نظرش انجام می‌شود. مبلغی که داوطلبان برای آزمون آیلتس پرداخت می‌کنند، به وسیله سازمان سنجش تعیین می‌شود.
هزینه آزمون آیلتس در ایران در سال 1403 به مبلغ 13,500,000 (13 میلیون و 500 هزار تومان) است. این مبلغ علی الحساب است و با توجه به اعلام سازمان سنجش، احتمال دارد قیمت اعلام‌شده با این قیمت نهایی متفاوت باشد.
با توجه به قیمت بالا و قابل توجه آزمون بهتر است داوطلبان قبل از شرکت در آزمون آیلتس در آزمون‌های آزمایشی آیلتس که کپی از آزمون واقعی IELTS است شرکت کنند. پیشنهاد ما شرکت در آزمون ماک آیلتس سفیر است که در یک آزمون شبیه‌سازی شده شما را برای آزمون واقعی آماده می‌کند.

هزینه ثبت نام آیلتس

هزینه آزمون آیلتس در سایر کشور ها

با توجه به تعداد محدود برگزاری آزمون در کشور، عده‌ای در آزمون نمره مطلوب و مدنظرشان را کسب نمی‌کنند؛ به همین علت برای از دست ندادن زمان و فرصت برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشورهای دیگر، به کشورهای همسایه سفر می‌کنند. هزینه آزمون IELTS در همه‌ی کشورهای جهان یکسان نیست. همان‌طور که در ابتدا همین مقاله اشاره شد، قیمت میانگین و متوسط آن بین 220 تا 280 دلار است که در ادامه به هزینه آزمون آیلتس در کشورهای همسایه می‌پردازیم.

  • هزینه آزمون IELTS در ترکیه: بسیاری از داوطلبان ایرانی برای شرکت در آزمون آیلتس کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. هزینه آزمون با توجه به کتبی و اینترنتی بودن آن بین 2500 لیر تا 2800 لیر ترکیه است.
  • هزینه آزمون IELTS در گرجستان: تعداد زیادی از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به گرجستان می‌روند که به ایران نزدیک‌تر است. هزینه آزمون آیلتس در کشور گرجستان، لین 570 تا 630 دلار کشور گرجستان است.
  • هزینه آزمون IELTS در آذربایجان: همان‌طورکه می‌دانید سفر به کشور آذربایجان برای ایرانیان کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر از کشورهای دیگر است. آذربایجان مقصدی برای شرکت در آزمون آیلتس است و هزینه آزمون آیلتس در کشور آذربایجان بین 380 تا 420 منات است.

هزینه آزمون آیلتس در مقایسه با سایر آزمون‌ ها

یکی از دغدغه‌های متقاضیان در آزمون آیلتس و آزمون‌های دیگر، هزینه شرکت کردن در امتحان است. این موضوع را به خاطر داشته باشید که قیمت روز دلار روی هزینه‌ی آزمون‌های آیلتس و دیگر آزمون‌ها تاثیرگذار است.

  • هزینه آزمون تافل: هزینه آزمون تافل کامپیوتری بین 150 تا 225 دلار است که بازه نمرات آن بین 120-1 قرار دارد و آزمون TOFEL در ایران برگزار می‌شود.
  • هزینه آزمون (PTE): هزینه آزمون (PTE) کامپیوتری که مانند آزمون آیلتس آکادمیک است که هزینه آن در کشور ترکیه 880 لیر است و در کشور دبی بین 800 تا 1450 درهم است که بازه نمرات آن 90-10 است.
  • هزینه آزمون (CAE): هزینه آزمون (CAE) کامپیوتری بین 150 تا 175 یورو است که مدت اعتبار مدرک این آزمون به‌شکل مادام‌العمر است و بازه نمرات این آزمون بین 210-160 قرار دارد.
  • هزینه آزمون (CELPIP): هزینه آزمون (CELPIP) کامپیوتری است و هزینه این آزمون در کشور دبی 1850 درهم است که بازه‌ی نمرات آزمون بین 12-3 قرار دارد.

اگر شما قصد مهاجرت دارید می‌توانید با توجه به کشور مقصد در یکی از آزمون‌های بالا شرکت کنید. درصورتی که مدرک زبان برای داخل ایران می‌خواهید می‌توانید در یکی آزمون‌های زیر شرکت کنید.

  • هزینه آزمون (MSRT): هزینه آزمون (MSRT) کامپیوتری بین 50 تا 100 هزار تومان است و این آزمون فقط در داخل ایران معتبر است که بازه نمرات آن 100-0 قرار دارد.
  • هزینه آزمون (TOLIMO): هزینه آزمون (TOLIMO) کاغذی و کامپیوتری 100 هزار تومان است که فقط این مدرک داخل ایران معتبر است که بازه‌ی نمرات این آزمون بین 310 تا 677 است.
  • هزینه آزمون (EPT): هزینه آزمون (EPT) کاغذی 400 هزار تومان است که این آزمون را فقط داخل ایران معتبر است.

هزینه کنسلی و تغییر زمان آزمون آیلتس

اگر شرایط شرکت در آزمون آیلتس را ندارید و می‌خواهید آزمون را لغو کنید، هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس نزدیک به 25 درصد هزینه‌ی اصلی آزمون است و شما باید تقریبا 55 تا 75 دلار پرداخت کنید.
کنسل کردن آزمون آیلتس شرایط زمانی خودش را دارد و شما باید 5 هفته قبل از برگزاری آزمون آیلتس درخواست کنسلی بدهید، در غیر این صورت هیچ هزینه‌ای به شما برنمی‌گردد. در صورتی‌که بعد از 5 هفته شرایط خاص و جدی برای شما پیش آمد که قابل اثبات کردن باشد (به طور مثال داشتن گواهی پزشکی)، می‌توانید برای کنسل کردن آزمون آیلتس درخواست بدهید.
هزینه تغییر زمان آزمون آیلتس هم مانند کنسل کردن آزمون، 25 درصد آزمون اصلی است. شما برای تغییر زمان برگزاری آزمون آیلتس ۱۴۰۳ باید 5 هفته قبل از برگزاری آزمون، اقدام کنید. به خاطر داشته باشید تاریخ جدید آزمون آیلتس باید 3 ماه با تاریخ آزمون اصلی که رزرو کرده بودید، تفاوت داشته باشد؛ همچنین شما فقط یک بار می‌توانید زمان آزمون را تغییر دهید.

هزینه ی آیلتس

هزینه های جانبی آزمون آیلتس

اگر داوطبان آزمون آیلتس هستید بهتر است بدانید که علاوه‌بر هزینه آزمون آیلتس، هزینه‌های جانبی نیز وجود دارد که آگاهی از آن‌ها برای شما داوطبان ضروری است:

  • هزینه‌ی آمادگی برای آزمون آیلتس: هر داوطلب قبل از شرکت در آزمون آیلتس باید در دوره‌های آموزشی و آزمون‌های ماک آیلتس شرکت کند تا با آمادگی کافی در آزمون آیلتس حاضر شود. با شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌توانید:
  • سطح زبان خود را محک بزنید؛
  • مدیریت زمان و مدیریت استرس را یاد بگیرید؛
  •  میزان سطح چهار مهارت خود را بسنجید،
  • در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.
  • ارسال گزارش‌های آزمون آیلتس به سازمان‌ها: بعد از شرکت در آزمون آیلتس 5 گزارش از نمره به‌شکل رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد اما درصورتی که به اطلاعات بیشتر یا گزارش‌های بیشتری برای ارسال به موسسات آموزشی و سازمان‌ها نیاز داشته باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم و جزیی، گزارش‌های بیشتر را از مرکز آزمون خود بخواهید.
  • درخواست بررسی مجدد آزمون: اگر از نتیجه آزمون راضی نیستید و فکر می‌کنید نتیجه نادرست است، می‌توانید تا 6 هفته بعد از تاریخ آزمون برای بررسی مجدد درخواست بدهید. درخواست ارزیابی مجدد هم نیاز به پرداخت هزینه دارد اما درصورتی‌که حق با شما بود و نتیجه امتحان اصلاح شد، کل هزینه به شما برمی‌گردد.
  • امتحان مجدد: اگر بخواهید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید هزینه کامل آزمون آیلتس را مجدداً پرداخت کنید.

چه سازمان ‌هایی کمک هزینه آزمون آیلتس را می ‌دهند؟

اگر برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس نیاز به کمک مالی دارید، چندین موسسه و سازمان هستند که ممکن است کمک هزینه‌ی شرکت در آزمون آیلتس را بپردازند که عبارتند از:

  • موسسه‌های آموزشی و پژوهشی: بعضی از این موسسه‌های پژوهشی و آموزشی می‌توانند در جهان به دانش‌آموزان و دانشجویان خود در پرداخت هزینه آزمون آیلتس کمک مالی کنند.
  • British Council: این سازمان احتمال دارد که برای متقاضیانی که در دوره‌های آموزشی که در بریتانیا برگزار شود، در پرداخت هزینه‌های مالی آزمون آیلتس کمک کند.
  • دانشگاه هانگ سنگ در هنگ کنگ: دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، از پرداخت هزینه آزمون آیلتس معاف می‌شوند.

کدام مراکز آزمون هزینه‌ آزمون آیلتس را دریافت می ‌کند؟

مراکز آزمون آیلتس که هزینه‌ آزمون را دریافت می‌کنند، معمولاً شامل مراکز رسمی تحت نظارت سازمان‌هایی مانند بریتیش کانسیل (British Council)، IDP Education، و دانشگاه کمبریج می‌شوند. این مراکز در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند و هزینه‌ آزمون بسته به کشور و مرکز مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. پرداخت هزینه آزمون به صورت آنلاین یا حضوری امکان‌پذیر است و شامل هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام، برگزاری آزمون و صدور مدرک می‌شود.
پرداخت هزینه معمولاً از طریق روش‌های مختلفی نظیر پرداخت آنلاین، کارت اعتباری یا واریز بانکی انجام می‌شود. برخی مراکز نیز ممکن است امکاناتی مانند مشاوره و کلاس‌های آمادگی برای آزمون را با هزینه اضافی ارائه دهند. در مجموع، مراکز رسمی آیلتس با تضمین کیفیت و دقت در برگزاری آزمون، این هزینه‌ها را دریافت می‌کنند تا فرآیند آزمون به صورت منظم و استاندارد انجام شود.

در صورت تغییر مبلغ هزینه آیلتس ما به ‌التفاوت آن چطور محاسبه می ‌شود؟

همان طور که در این مقاله توضیح دادیم، باتوجه به تغییر قیمت دائمی دلار در ایران برای ثبت نام آزمون آیلتس در سازمان‌های زیر نظر سنجش، یک مبلغ به‌شکل علی‌‌الحساب برای سازمان مربوطه واریز می‌شود. در زمان ثبت‌نام اصلی می‌توانید مبلغ اضافه شده را پرداخت کنید و همچنین در صورت کاهش قیمت، سازمان موظف است ما به تفاوت هزینه آیلتس را به شما برگرداند.

هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

کاهش هزینه آزمون آیلتس با شرکت در آزمون ماک آیلتس سفیر

اگر تا این‌جای مقاله با ما همراه بودید و قصد شرکت در امتحان آیلتس را دارید، برای کاهش هزینه شرکت در آزمون آیلتس بهتر است در دوره‌های آموزشی و آزمون‌های شبیه سازی شده به آیلتس شرکت کنید تا دیگر نیازی به پرداخت مجدد هزینه آزمون اصلی آیلتس نباشد. شما با شرکت در آزمون ماک آیلتس سفیر با انواع سوالات، نحوه نمره دادن و ترتیب بخش‌های مختلف آشنا می‌شوید.
هزینه آزمون اصلی آیلتس بالا است و نتیجه آن سرنوشت شما را رقم می‌زند و طبیعی است که استرس خواهید داشت؛ با شرکت در آزمون‌های شبیه سازی ماک آیلتس سفیر، می‌توانید استرس خود را مدیریت کنید و از نظر ذهنی و روحی آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون را داشته باشید. آزمون‌های ماک آیلتس سفیر به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان خود را محک بزنید و در زمان باقی مانده تا آزمون اصلی روی نقاط ضعف شناسایی شده خود کار کنید. با شرکت در آزمون ماک سفیر بخش speaking خود را تقویت کنید تا نمره بالاتری در آزمون آیلتس دریافت کنید. در نهایت برای دریافت مشاوره و راهنمایی می‌توانید با کارشناسان موسسه زبان سفیر در ارتباط باشید.

جمع‌بندی
در این مطلب درباره‌ی هزینه شرکت در آزمون آیلتس صحبت و هزینه‌ی این آزمون را در کشورهای مختلف بررسی کردیم. همچنین برای این که شما بتوانید براساس نیاز و هدف‌تان تصمیم درست‌تری بگیرید هزینه آزمون آیلتس را با دیگر آزمون‌های معتبر مقایسه کردیم و پس از آن به سراغ هزینه‌ی جانبی برای آمادگی و شرکت در آزمون آیلتس رفتیم و یک راه‌حل خوب برای کاهش هزینه‌های آزمون آیلتس پیشنهاد دادیم و آن هم شرکت در آزمون ماک آیلتس سفیر است که به شما کمک می‌کند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه‌ی آزمون آیلتس، به لحاظ ذهنی و علمی خودتان را برای شرکت در آزمون اصلی آماده کنید.

  • تیم محتوای آیلتس
  • تیر 31, 1403
  • 463 بازدید

4 دیدگاه برای “قیمت ازمون ایلتس در ایران به دلار در سال 2024-1403”

  1. سلام. ممنونم از اطلاعات به روزتون. من امسال میخوام ایلتس بدم. هزینه آزمون آیلتس در سال ۱۴۰۳ چقدر شده؟

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. هزینه آزمون آیلتس در ایران برای سال ۱۴۰۳به مبلغ ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. هزینه آزمون آیلتس در سال ۱۴۰۳ بر اساس چندین عامل محاسبه شده است. این هزینه شامل مواردی مانند نرخ ارز، هزینه‌های اداری، و مالیات‌ها می‌شود. در ایران، هزینه آزمون آیلتس در سال ۱۴۰۳ برای نسخه کامپیوتری و کتبی به حدود ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!