زمان برگزاری آزمون آیلتس

آزمون آیلتس کی برگزار میشه؟تاریخ آزمون IELTS در 2024

مدرک آیلتس یکی از مدارک مهم برای تحصیل و کار در کشورهای دیگر است. داشتن این مدرک بین‌المللی که تایید کننده ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی است، دغدغه مهم افراد برای ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور است. آزمون آیلتس به دو صورت کاغذی و روش جدیدتر کامپیوتری برگزار می‌شود. برای اینکه بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا در آزمون آیلتس موفق شویم، دانستن زمان برگزاری آزمون آیلتس به ما کمک زیادی می‌کند. بعلاوه، شرکت در آزمون ماک آیلتس آنلاین می‌تواند به ما در آماده‌سازی بهتر کمک کند. در این مقاله از مجله سفیر همراه ما باشید تا به جزئیات بیشتری در این مورد بپردازیم.

زمان برگزاری آزمون آیلتس کاغذی 2024

در حال حاضر آزمون آیلتس کاغذی به دلیل لو رفتن سوالات آزمون در سال ۱۴۰۲، در ایران برگزار نمی‌شود، اما شاید به دلیل نداشتن آشنایی کافی با آزمون آیلتس کامپیوتری، تمایل داشته باشید به کشورهای دیگر سفر کنید و به صورت کتبی یا کاغذی امتحان بدهید. شما قبل از شرکت در آزمون اصلی بهتر است ساختار ماک را بشناسید تا آمادگی بیشتری داشته باشید. ماک چیست؟ آزمون‌های ماک می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند و شانس موفقیت شما را افزایش دهند.
داشتن تقویم آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای شرکت در آزمون داشته باشید. آزمون آیلتس کاغذی در طول سال دارای ۴۸ تاریخ دقیق و مشخص است و ما در ادامه به بعضی از تاریخ‌های کلیدی برگزاری آزمون آیلتس در سال ۲۰۲۴ اشاره می‌کنیم. قبل از هر چیز دانستن نکات زیر به شما کمک می‌کند که تجربه بهتری از آزمون آیلتس داشته باشید:

زمان برگزاری آیلتس

نوع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به دو صورت آیلتس جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود و هر فرد با توجه به نیاز و هدفی که برای کشور مقصد دارد می‌تواند در یکی از این آزمون‌ها شرکت کند. شما باید در زمان ثبت‌نام برای آزمون، نوع آزمون آیلتس خودتان را مشخص کنید.

تعیین وقت و محل آزمون

تعیین وقت و محل دقیق آزمون به شما کمک می‌کند که برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی داشته باشید تا بتوانید نمره بالایی در این آزمون کسب کنید. علاوه بر این، با این کار استرس کمتری در روز امتحان خواهید داشت. اگر هدفتان کسب نمره 7 آیلتس است، برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی کافی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که ۶ تا ۸ هفته قبل از برگزاری آزمون خود را کاملا برای آزمون آیلتس آماده کنید. تقریبا 5 تا 10 روز قبل از برگزاری آزمون یک ایمیل تایید دریافت می‌کنید که در آن ساعت و محل دقیق آزمون مشخص شده است.

زمان برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری 2024

آزمون آیلتس کامپیوتری که به نام IELTS Computer Delivered یا Computer- based IELTS test شناخته می‌شود، تجربه‌ای جدید از آزمون آیلتس است و از نظر زمان‌بندی و قالب‌بندی هر بخش تفاوتی با آزمون کتبی یا کاغذی ندارد.
در این آزمون، داوطلبان در تاریخ و ساعت مشخص به مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در کشور خود مراجعه می‌کنند و به سوالات 3 مهارت رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ از طریق کامپیوتر پاسخ می‌دهند و آزمون اسپیکینگ طبق تاریخی که موسسه مربوطه مشخص می‌کند انجام می‌شود. برای کسب نمره آیلتس ۶.۵، داوطلبان باید به خوبی در هر چهار مهارت تسلط داشته باشند. معمولا آزمون اسپیکینگ در همان روز برگزاری آزمون کامپیوتری ولی در ساعت مجزا انجام می‌شود. تنوع تاریخ برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری یکی از برتری‌های این آزمون نسبت به آزمون آیلتس کاغذی را نشان می‌دهد. معمولا در تمام روزهای هفته و در نوبت‌های صبح و عصر می‌توانید برای شرکت در آزمون و در موسسات معتبر اقدام کنید.

 

زمان برگزاری ایلتس

تاریخ برگزاری آزمون آیلتس 2024

زمان برگزاری آزمون آیلتس 2024 در سطح جهانی سازگار است و این مسئله به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید کشوری را که می‌خواهید در آن آزمون آیلتس بدهید انتخاب کنید.
بعضی از تاریخ‌های برگزاری آزمون آیلتس کاغذی در سال 2024 (1403) را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

تاریخ آیلتس June 2024 (خرداد و تیر 1403)

  • فقط آکادمیک: Saturday, 1 June 2024 (شنبه ۱۲ خرداد 1403)
  • آکادمیک و جنرال: Saturday, 8 June 2024 (شنبه۱۹ خرداد 1403)
  • فقط آکادمیک: Thursday , 13 June 2024 (پنجشنبه ۲۴ خرداد 1403)
  • آکادمیک و جنرال: Saturday, 22 June 2024 (شنبه ۲ تیر 1403)

تاریخ آیلتس July 2024 (تیر و مرداد 1403)

  • فقط آکادمیک: Thursday , 4 July 2024 (پنجشنبه 14 تیر 1403)
  • فقط آکادمیک: Saturday, 13 July 2024 (شنبه 23 تیر 1403)
  • آکادمیک و جنرال: Saturday, 20 July 2024 (پنجشنبه ۳۰ تیر 1403)
  • آکادمیک و جنرال: Saturday, 27 July 2024 (شنبه ۶ مرداد 1403)

تاریخ آیلتس August 2024 (مرداد و شهریور 1403)

  • فقط آکادمیک: Thursday , 3 August (پنجشنبه۱۳ مرداد 1403)
  • آکادمیک و جنرال: Saturday, 8 August 2024 (شنبه ۱۸ مرداد 1403)
  • فقط آکادمیک: Saturday, 17 August 2024(شنبه ۲۷ مرداد 1403)
  • ایلتس اکادمیک و جنرال: Saturday, 24 August 2024 (شنبه ۳ شهریور 1403)

تاریخ ازمون آیلتس

جمع‌ بندی

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های پرطرفدار و مهم در بیشتر کشورهای دنیا است که نیاز به آمادگی کامل دارد. موسسه سفیر با برگزای آزمون ماک آیلتس در سفیر این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با قواعد این آزمون بیشتر آشنا شوید و ارزیابی صحیحی از 4 مهارت اصلی خود داشته باشید. علاوه بر این در وقت و هزینه خودتان هم صرفه‌جویی کنید. این مزیت به شما کمک می‌کند که توانایی خود را بسنجید و با دریافت بازخوردهای ممتحنین، راحت‌تر و با اطمینان بیشتری تاریخ دقیق آزمون خودتان را مشخص کنید.

  • تیم محتوای آیلتس
  • تیر 3, 1403
  • 1315 بازدید

3 دیدگاه برای “آزمون آیلتس کی برگزار میشه؟تاریخ آزمون IELTS در 2024”

  1. سلام. تاریخ ازمونای آیلتس امسال مشخص شدن؟
    لطفا در مورد زمان برگزاری آزمون آیلتس ۲۰۲۴ هم بگید. ممنونم

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. ثبت نام آزمون آیلتس کامپیوتری (CD) از تاریخ اول مرداد ماه 1403 (2024/July/22) از طریق درگاه اطلاع ‏رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به آدرس https://ielts.sanjesh.org انجام خواهد شد.

  2. اینکه زمان برگزاری آزمون آیلتس ۲۰۲۴ رو بدونیم خیلی کمک می‌کنه تا برنامه ریزی دقیق‌‌تری جهت شرکت در آیلتس داشته باشیم، اینکه اینقدر مشخص تمام تاریخ های آزمون ها را درج کردید تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!